Galerie Emila Filly Ústí nad Labem a Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
zvou na výstavy:
Jiří Bartůněk: Minulost je Past
Galerie Emila Filly, Ústí n. Labem
27. 1. – 24. 2. 2016
Koncepce samostatné výstavy Jiřího Bartůňka v Galerii Emila Filly vychází ze základní premisy, dohody mezi kurátorkou a umělcem, která směřovala k tomu, že by nemělo jít o retrospektivní prezentaci. Název výstavy MINULOST JE PAST si pohrává s dvojsmyslnou dvojjazyčnou přesmyčkou. Samotná koncepce se tedy zaměřila na hledání leitmotivů, červených linií a repetitivních obsahů autorovy tvorby. Základem byla práce s uměleckým archivem ve smyslu existujícího penza obrazů, z nichž výběrem a re-konstrukcí krystalizovaly jiné celky a souvislosti.
Jiří Bartůněk je extrémně chytrý pozorovatel současnosti. Neústupně zkoumá, přijímá a reflektuje mnohovrstevnaté vlivy současného světa a činí tak vpravdě renesančním způsobem. Nepohybuje se jen v elitářské bublině výtvarného umění, zajímá ho literatura, hudba, film, sociologie, věda, ekonomika a samozřejmě vývoj v rámci sociopolitického fungování. Také z toho důvodu měl Bartůněk určující vliv na vznik a existenci ústeckého výtvarného okruhu. Více - tisková zpráva:
Antonín Jirát: Edges and Ages
Malá galerie Armaturky, do 25. 2. 2016
Autorská výstava Antonína Jiráta představuje metaforicky vyjádřený únik “někam”, neboli vývoj času, ohraničený začátkem, středem a koncem. Samotný název výstavy vystihuje autorský záměr práce s objekty jako minimalistickými monumenty a s fotografií na hranici mezi dokumentem a fikcí. Instalace naráží na pojem fragmentu a celku uměleckého díla, stejně tak i na téma nejasnosti, ukončenosti a představivosti v tvorbě. Právě asociativním sledem instalace a atmosférou laděnou černým humorem komentuje podobu vývoje doby a průchodu do „jiných“ světů. Metafora hran a věků - života a smrti - je přítomná ve všech podivných objektech vytržených z reálných kontextů.
Antonín se ve své tvorbě vyjadřuje intermediálně (od videoartu, nová média, fotografie, objekty a instalace) k tématům času, příběhu a vytváří abstraktní a absurdní situace, které jsou mnohdy sledem asociací k neurčitým vizím nebo ironicky laděným narážkám na současné dění. Více - tisková zpráva:
Eliška Králová: Malé světy
Galerie Pro design, do 24. 2. 2016
Jak vypadají grafické listy z 20. let minulého století převedené do virtuálního světa? Hravou aplikaci, rozvíjející kreativní myšlení, vytvořila studentka Vizuální komunikace na Fakultě umění a architektury Technické univerzity v Liberci Eliška Králová. Nyní ji představuje v galerii Pro design v kulturní fabrice Armaturka.
Eliška Králová nabízí prostřednictvím výstavy Malé světy neobvyklý pohled na stejnojmenný grafický soubor jednoho z nejvýraznějších umělců 20. století a průkopníka abstraktního umění Vasila Kandinského (1866-1944). Malé světy (Kleine Welten) vznikly v roce 1922, krátce po té, co Kandinsky začal vyučovat na škole umění a řemesel Bauhaus v německém Výmaru...více - tisková zpráva:
Přemysl Černý, Eva Hofmanová: Kresba, malba, video
Prostor Inkubátoru Armaturky, do 3. 3. 2016
Prostor Inkubátoru nabídne výstavu absolventů Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni Přemysla Černého a Evy Hofmanové.
www.gef.cz
|