Home Grapheion Revue Grafika roku a Cena Vladimíra Boudníka MTG Praha Putovní výstavy IKG Naše publikace Kontakt O nás
 
  
  
PARTNEŘI










 


 

 

 


Studia vizuální kultury, přehled teorií

 



 Marita Sturken, Lisa Cartwright:
Studia vizuální kultury, přehled teorií


Vydavatel: Portál, s.r.o.
Rok vydání: 2009
Počet stran: 472
ISBN: 978-80-7367-556-1
Vazba: pevná  
Cena: 965,- Kč

 

Vizuální kultura se stala součástí každodenního života. Naše doba se vyznačuje nebývalým nárůstem kvantity a intenzity obrazů, které nás obklopují, atakují, přitahují – ať prostřednictvím různých médií - ve formě výtvarného umění, fotografie, filmu, reklamy, televize, internetu, obrazů zprostředkovaných satelity, mobilními telefony či např. v podobě vědecké, právnické nebo lékařské „dokumentace“. V tomto širokém záběru mezi „vysokou“ a „nízkou“ kulturou však nebyla „obrazům“ dosud věnována dostatečná pozornost. Studia vizuální kultury pojímají média a obrazy v jejich komplexním vztahu a usilují o vytvoření nové disciplíny, která by překonávala tradiční úzké pojetí vizuální kultury. Zaměřují se na produkci, distribuci obrazů a sledují jejich „toky“ ve vztahu ke kulturnímu, sociálnímu a politickému kontextu a historicky proměnlivým způsobům, jakým na „obrazy“ nahlížíme, přikládáme jim významy a osvojujeme si je. Studia vizuální kultury mohou přispět k pochopení nejen věcí, které nás obklopují, ale i mocenských zájmů a naší vlastní identity v rámci společenství či globalizujícího se světa, jehož jsme součástí.

Marita Sturken vyučuje studia vizuální kultury na New York University Steinhardt. Lisa Cartwright přednáší mediální komunikaci na University of California v San Diegu.
Knihu vydalo nakladatelství Portál ve spolupráci s Centrem globálních studií, společným pracovištěm Filosofického ústavu AV ČR a Filosofické fakulty University Karlovy v Praze.


Vydáno: 30.03.2010